sâmbătă, 31 mai 2008

Protectie solara

Pana acum 2 ani, mai exact pana in 2006, nu am folosit (recunosc, am fost o inconstienta) niciun produs de protectie: nici pentru fata, nici pentru corp. Foloseam doar ulei bronzant cu factor de protectie minim 2, ca nu cumva sa ma bronzez prea incet. Era o competitie copilareasca, cine se bronzeaza mai repede si mai mult si ma ofticam daca nu reuseam sa ma innegresc dupa 3-4 zile de plaja (ma ajuta si pigmentul).
Acum 2 ani m-am ars pentru prima data in zona pieptului si pe fata, asa ca am inceput sa folosesc creme cu protectie 10 pentru aceste zone. In 2007 am simtit pentru prima data cum s-a "schimbat soarele" ( noi l-am schimbat, dar asta e o alta poveste), i-am simtit ardoarea si "pericolul". Nu mai este soarele copilariei mele, care se juca pe spatele meu (doar atat vedea din mine) in timp ce eu construiam castele de nisip pe malul marii sau ma balaceam cu orele spre disperarea mamei si incantarea tatalui. 2007 a fost anul in care am constientizat ca trebuie sa folosesc altceva decat ulei de plaja (amestecat cu ulei de masline, ca bronza mai repede, chiar daca miroseam a bucatarie), ca nu trebuie sa stau la soare intre orele 12-16.00, ca trebuie sa port sutien ( cancerul de piele chiar are drept cauza expunerea im mod iresponsabil la soare) chiar daca ma bronzez cu urme.
Si tot de anul trecut am inceput sa folosesc inca de la sfarsitul primaverii crema de fata cu factor de protectie 30, de la Avene Sun.

Niciun comentariu: