marți, 12 august 2008

Domeniile Clos de Colombes


Nu am vizitat niciodata un domeniu vitivinicol. Nici nu am stiut daca am aceasta posibilitate in Romania, insa nici nu m-am interesat. Si intr-o zi am gasit intr-o revista Clos des Colombes, domenii cu restaurant, vie si crama, situate langa statiunea Olimp. Una din cele mai mici podgorii din Romania - pe malul marii - o crama creata de o frantuzoaica provenita dintr-o veche familie de vinificatori din Champagne. Se produc trei soiuri de vin: Sauvignon Blanc,Terra Alba si Terra Rosa. Oferta restaurantului te uimeste cu preparate gen mamaliga cu masline, piure fin de cartofi si ulei de masline.
Trebuie sa recunosc ca vizitarea unui astfel de domeniu este un vis mai vechi de-al meu. Din pacate nu o sa se intample anul asta.

De ce Clos des Colombes?
In franceza, cuvantul 'clos' descrie o podgorie inchisa, imprejmuita in general de un zid de pietre uscate. Este o expresie, in mod particular folosita in Burgundia, dar si in alte regiuni viticole.

Niciun comentariu: